Monday, October 21, 2013

8. óra

Pointerek

  • Pointer = mutató --> egy változó memóriacímét tárolja, a változóra mutat
  • van típusa: milyen típusú változóra mutat
  • dereferencia operátor: *
    • int *p;  //egy integer típusú változóra mutató pointer
    • p = 3;  //a változó címe 3
    • *p = 3;  //a változó értéke 3
    • int s; s = *p;   //s értéke 3
    • pointerek.c
  • referencia operátor: &
    • a változó memóriacímére mutat
    • int a, *pa; a = 3; pa = &a;  //*pa = 3 lesz
      • egy memóriacímen helyezkednek el: ha a változik, akkor *pa értéke is változik
    • függvények: paraméterek átadása érték és referencia szerint
      • printf vs scanf
  • tömbök: pointerek sorozata, melyek a tömb elemeire mutatnak
    • függvényekben a tömbelemek referencia szerint lesznek átadva, ez a referencia maga a tömb (így nem kell az & operátor)
  • malloc függvény - dinamikus helyfoglalás
    • int *t; t = (int*)malloc(N*sizeof(int));
      • típuskényszerítés
      • stdlib.h
      • sizeof függvény
  • calloc: mint a malloc, de nullára inicializálja az elemeket
  • két (vagy N) dimenziós tömbök

Struct és Union

Struktúra:

Union:
  • hasonló a struct-hoz, de csak egy elemet tárol
  • melyiket tárolja? amelyiknek utoljára adtunk értéket
  • példa: union.c

Haladó függvénykezelés, tárolási osztályok


Feladatok

Struktúrák: fgv-struct.c
Órai: 1, 2, 3
Házi: 1, 2

No comments:

Post a Comment